کد خبر : 12631
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
154 مشترک

چگونه و چقدر آب بنوشیم؟

نوشیدن مایعات در طول روز برای تمام افراد بسیار حائز اهمیت است اما زمان و نوع نوشیدنی‌ها برای رفع تشنگی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش گروه پزشکی وعده صادق دکتر آزاده دیباج متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بهتر است آب را در طول روز بنوشیم و دو یا سه ساعت قبل خواب از مصرف نوشیدنی خودداری کنیم چون در هنگام خواب مایعات اضافی موجود در زیر پوست تجمع می کنند و سبب ورم بدن میشوند.
دکتر دیباج در خصوص خانم هایی که با افزایش سن ، دوران یائسگی را  تجربه می کنند، گفت: در این دوران میزان آب بدن خانم ها کاهش می یابد، بنابراین نوشیدن مایعات بسیار حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در طول روز ضروری است، همچنین مصرف آب باعث می شود عملکرد کلیه ها مطلوب باشد، در حالی که نوشیدنی های حاوی کافئین (مثل قهوه) باعث دفع بیش از حد آب می شود و بدن با کاهش آب مواجه می‌شود.
دکتر دیباج در خصوص نوشیدنی های نامناسب اظهار کرد:برخی از نوشیدنی ها مقدار کلسیم به دست آمده از موادغذایی را کاهش  میدهد اما برخی از آنها مانند قهوه و نوشابه های گاز دار سبب افزایش دفع کلسیم از کلیه ها می شود،  پس مناسب است به جای نوشیدنی های نامناسب هر روز از آب یا آب میوه ها که دارای مقادیر زیادی ویتامین ها، اسید فولیک و آنتی اکسیدان می باشد استفاده کنند.
دکتر دیباج در خصوص اهمیت استفاده آب خاطر نشان کرد:در دوران کودکی به خصوص در سال های اول زندگی و مخصوصا  تا یک سالگی، دو سوم وزن بدن شیر خوار را آب تشکیل می دهد و به همین دلیل است که به کودک خردسالی که به علت اسهال یا استفراغ آب بدن را به میزان قابل ملاحظه ای از دست می دهد باید به طور اورژانس توجه و رسیدگی ویژه ای نمود چون از دست رفتن آب بدن در این دوران بسیار خطرناک است.
انتهای پیام/

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

    Sorry, no posts matched your criteria.

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب