• تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵ | کد خبر : 13355
  • به گزارش گروه پرشکی سلامت وعده صادق، ماهی و روغن آن به علت سرشار بودن از اسیدهای چرب امگا ۳ و خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی که دارند می‌توانند خطر ابتلا به روان‌پریشی و بیماری‌های روانی را کاهش دهند.
    مطالعه‌ای دیگر نشان داده است که کلاژن موجود در ماهی می‌تواند در بهبود و درمان زخم‌ها بسیار موثر باشد.
    مصرف زیاد و مکرر ماهی بخشی از برنامه غذایی سالم و مغذی است. محققان نشان داده‌اند که مصرف متناسب ماهی می‌تواند در پیشگیری از افسردگی در مراحل اولیه بسیار موثر باشد. به طور کلی، مصرف ماهی به طور مکرر و به مقدار کافی می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی را تا ۱۷% کاهش دهد.
    درحالی که ماهی سرشار از پروتئین، ویتامین‌هایی همچون A، B، D و املاح معدنی از جمله کلسیم، فسفر، ید، آهن، مس می‌باشد اما چربی و کلسترول کمی دارد. علاوه بر این، ماهی تاثیرات بسیار مثبتی بر سلامتی دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
     تقویت عملکرد مغز و حافظه
     پیشگیری از ابتلا به بیماری زوال عقلی
     پیشگیری یا مهار بیماری آلزایمر
     پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی عروقی
     کاهش خطر تصلب شرایین
     کاهش تری‌گلیسرید
     کاهش فشار خون
     پیشگیری از کمبود ید در بدن
     کاهش خطر ابتلا به دیابت
     کاهش ابتلا به بیماری‌های کلیوی
     کاهش ورم مفاصل
     تقویت چشم و کاهش التهاب‌های چشمی
    منبع: باشگاه خبرنگاران
    انتهای پیام/

       نظر مخاطبان                                  نظرشما چیست؟               در انتظار تایید:0

  • برچسب ها : , , , ,
  •  

    رزرو هتل در مشهد

     

    آخرین اخبار