کد خبر : 19542
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷

خطر از بیخ گوش زمین عبور کرد / سیاره نهم خطر ناک نیست

در این روزنامه ادعا شده که سیاره نهم سیارکها و دنباله دارهایی را راهی زمین می کند که سرنوشت تلخی را برای این سیاره رقم خواهند زد.

به گزارش وعده صادق ؛ روزنامه نیویورک پست آمریکا به تازگی مدعی شده که سیاره نهم منظومه شمسی که به تازگی توسط اخترشناسان کشف شده خطرات جدی برای زمین و ساکنان آن به همراه خواهد داشت.

در این روزنامه آمده است: سیاره جدید منظومه شمسی به زودی یعنی در همین ماه زمین را نابود خواهد کرد!

اما اخترشناسانی همچون کنستانتین باتیگین و مایک براون از انستیتو فناوری کالیفرنیا که پی به وجود این سیاره با استناد به خرده اجرام فضایی سرگردان در کمربند کپلر برده اند این اطمینان را داده اند که هرگز جای نگرانی درخصوص این سیاره وجود ندارد.

این اخترشناسان که به تازگی یافته های خود را درباره سیاره نهم مطرح کرده اند به شدت در تلاش هستند تا جزئیات مهمتری از کشف خود را استخراج و به دنیا ارایه کنند. آنها معتقدند که این سیاره حدود ۱۰ برابر زمین بزرگی داشته و در مدار ۶۰۰ برابری نسبت به زمین به دور خورشید می چرخد.

این اخترشناسان در پیام توئیتری خود آورده اند که قرار نیست سیاره نهم زمین را تهدید کرده و آن را تخریب کند./ مهر