کد خبر : 22657
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲:۵۸
134 مشترک

استیضاح فانی توسط معلمان

این حرف معلمانی است که شاید نسبت به سایر اقشار به آنها کمی بی توجهی شده است. بی توجهی در جایگاه اجتماعی… بی توجهی در پرداخت حقوق و مزایا… بی توجهی در…

به گزارش وعده صادق تقریبا در ۲۰ ساله اخیر معلمان همیشه از حقوق و مزایا دریافتی خود گله مند بوده اند

هر چند ادعا آنان بی اساس نبوده و کافیست تا میزان پرداختی وزارت آموزش و پرورش با سایر وزارت خانه ها و نهاد ها مقایسه شود

این مقایسه از اختلاف پرداختی بسیار زیاد حکایت دارد و همین امر باعث ناراحتی فرهنگیان عزیز کشور شده است

در خصوص مباحث مالی و آموزشی و مدیریتی ، انتقادات بسیاری بر وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید وارد است

در همین راستا سایت صدای معلم یادداشتی را با عنوان سوالاتی از وزیر آموزش و پرورش منتشر کرده است:

یکی از اولین و مهم ترین برنامه های فانی ، سامان دهی نیروی انسانی و به عبارتی بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بوده است .

پس از گذشت حدود ۳ سال و اجرای سیاست های سامان دهی نیروی انسانی ، وزیر آموزش و پرورش مشخص کند که نتیجه عملی این اقدامات چه بوده است ؟

البته آقای فانی در مهر ماه ۱۳۹۴ گفت امسال ۴۰۰ هزار دانش آموز بیش از سال گذشته ثبت نام کرده اند و هیچ نیرویی به این سازمان اضافه نشده است .

در صورت امکان ، مسئولان وزارت آموزش و پرورش به ویژه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی و نیز نیروی انسانی در هر استان و به تفکیک مشخص کنند وضعیت سامان دهی نیروی انسانی چگونه بوده است ؟

وضعیت توزیع ساعات حق التدریس به صورت واقعی و اسمی در هر استان چگونه بوده است ؟

* این در حالی است که در حال حاضر در مدارس بسیاری از پست ها مانند کتابدار ، مشاور در بخش متوسطه دوم ، معاونت فن آوری و… حذف شده است .

* برای  مشاوران مدارس ۱۰ ساعت تدریس اجباری در نظر گرفته شده است .

* تمام مدیران و معاونان مدارس مجبور شده اند به میزان ۶ ساعت در هفته تدریس کنند .

 * پست مهمی مانند مربی بهداشت هم در بسیاری از مدارس عملا وجود ندارد و در برخی از آن ها یک مربی بهداشت به چندین مدرسه سرکشی می کند .

* برخی از ساعات دروس مانند زبان انگلیسی در دوره متوسطه اول و دوم تقریبا به نصف کاهش یافته است .

* از سال ۹۰ «درس آمادگی دفاعی» در پایه دوم دبیرستان  و درس ورزش در پایه سوم دبیرستان نیز از ۲ ساعت به ۱ ساعت کاهش پیدا کرده‌‌است.

* از سال ۹۰  « دروس پرورشی و ریاضی جبرانی » در پایه اول دبیرستان دراین پایه از ۲ ساعت به ۱ ساعت کاهش پیدا کرده‌است.

* از سوی دیگر و با بر اساس گزارش ها و مشاهدات ، آمار کلاس ها بعضا به ۴۰ نفر و حتی بیشتر رسیده است .

و…

مسئولان پاسخ دهند واقعا نتیجه سیاست های سامان دهی تاکنون چه بوده است و چه دستاوردهایی برای نظام تعلیم و تربیت داشته است ؟

یکی دیگر  از برنامه های آقای فانی « ارتقای مدیریت آموزشگاهی » بوده است .

وزیر آموزش و پرورش در نشستی که روز هفتم تیرماه ۱۳۹۳ با تشکل های معلمی داشتند که برخی موارد اشاره نمود .

” سعی ما تعالی آموزش و پرورش بر اساس EFQM اروپاست و در این زمینه سعی داریم تا استانداردها را در راستای ” مدرسه محوری ” ارتقا بدهیم .”

ضمنا در همان جلسه آقای فانی از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان جهت کیفیت بخشی در آموزش و پرورش خبر داد .

پرسش ما این است که نتیجه این اقدامات چه بوده است ؟

آیا واقعا تحولی در مدیریت آموزشگاهی رخ داده است ؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

    Sorry, no posts matched your criteria.

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب