استیضاح فانی توسط معلمان

0 0

این حرف معلمانی است که شاید نسبت به سایر اقشار به آنها کمی بی توجهی شده است. بی توجهی در جایگاه اجتماعی… بی توجهی در پرداخت حقوق و مزایا… بی توجهی در…

به گزارش وعده صادق تقریبا در ۲۰ ساله اخیر معلمان همیشه از حقوق و مزایا دریافتی خود گله مند بوده اند

هر چند ادعا آنان بی اساس نبوده و کافیست تا میزان پرداختی وزارت آموزش و پرورش با سایر وزارت خانه ها و نهاد ها مقایسه شود

این مقایسه از اختلاف پرداختی بسیار زیاد حکایت دارد و همین امر باعث ناراحتی فرهنگیان عزیز کشور شده است

در خصوص مباحث مالی و آموزشی و مدیریتی ، انتقادات بسیاری بر وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید وارد است

در همین راستا سایت صدای معلم یادداشتی را با عنوان سوالاتی از وزیر آموزش و پرورش منتشر کرده است:

یکی از اولین و مهم ترین برنامه های فانی ، سامان دهی نیروی انسانی و به عبارتی بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بوده است .

پس از گذشت حدود ۳ سال و اجرای سیاست های سامان دهی نیروی انسانی ، وزیر آموزش و پرورش مشخص کند که نتیجه عملی این اقدامات چه بوده است ؟

البته آقای فانی در مهر ماه ۱۳۹۴ گفت امسال ۴۰۰ هزار دانش آموز بیش از سال گذشته ثبت نام کرده اند و هیچ نیرویی به این سازمان اضافه نشده است .

در صورت امکان ، مسئولان وزارت آموزش و پرورش به ویژه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی و نیز نیروی انسانی در هر استان و به تفکیک مشخص کنند وضعیت سامان دهی نیروی انسانی چگونه بوده است ؟

وضعیت توزیع ساعات حق التدریس به صورت واقعی و اسمی در هر استان چگونه بوده است ؟

* این در حالی است که در حال حاضر در مدارس بسیاری از پست ها مانند کتابدار ، مشاور در بخش متوسطه دوم ، معاونت فن آوری و… حذف شده است .

* برای  مشاوران مدارس ۱۰ ساعت تدریس اجباری در نظر گرفته شده است .

* تمام مدیران و معاونان مدارس مجبور شده اند به میزان ۶ ساعت در هفته تدریس کنند .

 * پست مهمی مانند مربی بهداشت هم در بسیاری از مدارس عملا وجود ندارد و در برخی از آن ها یک مربی بهداشت به چندین مدرسه سرکشی می کند .

* برخی از ساعات دروس مانند زبان انگلیسی در دوره متوسطه اول و دوم تقریبا به نصف کاهش یافته است .

* از سال ۹۰ «درس آمادگی دفاعی» در پایه دوم دبیرستان  و درس ورزش در پایه سوم دبیرستان نیز از ۲ ساعت به ۱ ساعت کاهش پیدا کرده‌‌است.

* از سال ۹۰  « دروس پرورشی و ریاضی جبرانی » در پایه اول دبیرستان دراین پایه از ۲ ساعت به ۱ ساعت کاهش پیدا کرده‌است.

* از سوی دیگر و با بر اساس گزارش ها و مشاهدات ، آمار کلاس ها بعضا به ۴۰ نفر و حتی بیشتر رسیده است .

و…

مسئولان پاسخ دهند واقعا نتیجه سیاست های سامان دهی تاکنون چه بوده است و چه دستاوردهایی برای نظام تعلیم و تربیت داشته است ؟

یکی دیگر  از برنامه های آقای فانی « ارتقای مدیریت آموزشگاهی » بوده است .

وزیر آموزش و پرورش در نشستی که روز هفتم تیرماه ۱۳۹۳ با تشکل های معلمی داشتند که برخی موارد اشاره نمود .

” سعی ما تعالی آموزش و پرورش بر اساس EFQM اروپاست و در این زمینه سعی داریم تا استانداردها را در راستای ” مدرسه محوری ” ارتقا بدهیم .”

ضمنا در همان جلسه آقای فانی از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان جهت کیفیت بخشی در آموزش و پرورش خبر داد .

پرسش ما این است که نتیجه این اقدامات چه بوده است ؟

آیا واقعا تحولی در مدیریت آموزشگاهی رخ داده است ؟

ممکن است بپسندید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.