کد خبر : 33934
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
148 مشترک

با این نکات سلامتی خود را پس از ماه رمضان تضمین کنید

با این نکات سلامتی خود را پس از ماه رمضان تضمین کنید

پایگاه اسمارت کوکی به بررسی نکاتی برای جلوگیری از بروز انواع اختلالات جسمی پس از پایان ماه رمضان پرداخته است.

به نقل از پایگاه اینترنتی اسمارت کوکی؛ عید فطر پایان ماه صیام است. مسلمانان جهان پس از یک ماه روزه‌داری با برگزاری این عید پایان ماه رمضان را جشن می‌گیرند.

پس از یک ماه روزه‌داری، طبیعی است که افراد بار دیگر به خوردن انواع خوراکی‌هایی که در ماه رمضان تمایلی به مصرف آن‌ها نداشتند روی بیاورند. آنچه در پایان ماه روزه‌داری مهم است احتیاط افراد برای خوردن است. با توجه به میزان کالری مصرف‌شده در ماه رمضان، اندام‌های داخلی بدن از مقاومت پایینی برای هضم خوراکی‌های سنگین برخوردارند و هرگونه تغییر ناگهانی در حجم کالری واردشده می‌تواند عوارضی همچون سوءهاضمه، نفخ و یا اضافه‌وزن را منجر شود.. بنابراین برای جلوگیری از بروز انواع اختلالات داخلی و بدنی بهتر است به نکاتی را که در ادامه آمده توجه کنید:

۱٫ پیاده‌روی و ورزش‌های سبک

پیاده‌روی و ورزش‌های سبک با تنظیم جریان هورمون‌های بدن، آرامش و شادی را برای افراد به ارمغان می‌آورد و تأثیر مثبتی بر خلق‌وخوی افراد می‌گذارد. این روند اشتهای افراد را مدیریت می‌کند و هرگونه بی‌میلی به غذا یا پرخوری را کنترل می‌کند.

۲٫ سبزیجات بیشتری مصرف کنید

بهترین راه برای کنترل اشتها مصرف سبزیجات است. سبزیجات نه‌تنها از کالری کمتری برخوردارند بلکه با مصرف چند وعده از آن‌ها ویتامین‌های موردنیاز بدن بدون ابتلا به چاقی تأمین می‌شوند.

۳٫ حجم مواد غذایی مصرفی را مدیریت کنید

اختلالات گوارشی یکی از بیماری‌های مرسوم پس از ماه رمضان است که بخش عمده آن به دلیل مصرف حجم بالایی از مواد غذایی رخ می‌دهد. بنابراین در میهمانی‌های عید فطر بهتر است حجم مواد غذایی مصرفی را مدیریت کنیم.

۴٫ مصرف نوشابه ممنوع

افراد معمولاً به بهانه مصرف غذاهای سنگین، نوشیدن انواع نوشابه‌های گازدار و پر قند را توجیه می‌کنند. این در حالی است که نوشابه‌های گازدار نه‌تنها به روند هضم غذا کمکی نمی‌کنند بلکه قند خون، چاقی و مشکلات گوارشی را تشدید می‌کنند. بهتر است نوشیدنی‌های گیاهی یا دوغ را جایگزین انواع نوشابه‌های صنعتی کرد.

۵٫ میوه‌های خشک را جایگزین قند و شیرینی کنید

یک فنجان شیرخرما، چند عدد انجیر خشک یا یک‌مشت توت جایگزین مناسبی برای شکلات و شیرینی است. با پایان روزه‌داری نیاز بدن به قند افزایش می‌یابد. بی‌توجهی به این موضوع و افزایش مصرف قند خط چاقی و بیماری قند خون را به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

    Sorry, no posts matched your criteria.

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب