• تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰ | کد خبر : 8938
  • به گزارش وعده صادق از آنجا که افراد غالبا از رفتن به دندانپزشکی گریزان هستند ، لازم است که به سلامت دندان‌های خود توجه بیشتری داشته باشند.
    در این جا به چند راهکار برای پیشگری از پوسیدگی و درمان دندان‌های آسیب دیده به شما ارائه می گردد.
    مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم
    شیر، پنیر و ماست موادی هستند که باعث تقویت دندان‌ها شده و پوسیدگی آنها تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند.
    مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین های A،D و K
    ویتامین K مسئول رشد و سلامت دندان‌هاست. لذا مصرف مواد غذایی سرشار از این ویتامین برای بدن از اهمیت بالایی برخوردار است و برای نمونه می‌توان به کلم، روغن ماهی، پنیر و ماست اشاره کرد.
    غذاهای حاوی ویتامین های A،D نیز احتمال پوکی دندان‌ها را کاهش می‌دهد ، که با مصرف تخم مرغ ، پنیر محلی ، ماهی قزل آلا و … میتوان این ویتامین را تامین کرد.
    کاهش مصرف کربوهیدرات و قند
    افرادی که رژیم غذایی‌شان سرشار از مواد قندی و شکر است بیشتر در معرض پوکی دندان قرار دارد، لذا لازم است که مصرف این مواد را به حداقل رسانند.
    نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب در روز
    آب باعث تجزیه ذرات غذا در دهان شده و اسید را خنثی می‌کند. بنا براین توصیه می‌شود که روزانه حداقل ۶ لیوان آب نوشیده شود.
    مصرف سوپ سبزی
    به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اگر می خواهید که دندانهایتان را تقویت کیند ، لازم است که سوپ سبزی سرشار از سبزیجات را تهیه و مصرف کنید.
    دو بار در روز دندانتان را مسواک کنید
    مسواک زدن و استفاده از منظم از نخ دندان ذرات باقیمانده را به باکتری تبدیل می‌کند که از پوسیدگی دندان جلوگیری خواهد کرد. توصیه می‌شود به هنگام صبح و شب دندانتان را مسواک  کنید.
    منبع : ایسنا

       نظر مخاطبان                                  نظرشما چیست؟               در انتظار تایید:0

  • برچسب ها : , ,
  •  

    رزرو هتل در مشهد

     

    آخرین اخبار